Адміністрація школи здійснює
контроль за веденням учнівських щоденників згідно з планом внутрішньошкільного контролю (З—4
рази на рік). Перевірку щоденників можна здійснювати в окремих
класах як фронтально, так і вибірково.
Під час адміністративного контролю перевіряють наявність у них:
• інформації про педагогів;
• розкладу уроків на семестр і поточний
тиждень;
• розкладу
дзвоників на уроки;
• домашніх завдань;
• даних про спізнення та пропуски учнів;
• поточних оцінок, які мають виставляти
вчителі-предметники, а не класний керівник;
• зауважень учням з боку вчителів-предметників та класного
керівника;
• підписів
батьків та класного керівника.
Особливу
увагу при цьому звертають на акуратність ведення щоденників,
систематичність контролю за ними з боку класних керівників та батьків, на
грамотність оформлення, культуру ведення та
естетику оформлення
щоденника, на відповідність
оцінок у класних журналах і
щоденниках учнів.
Результати перевірки щоденників фіксують у книзі записів
наслідків внутрішньошкільного контролю,
обговорюють на нарадах в присутності директора, на методичних оперативних нарадах у
заступника директора, узагальнюють наказами.
Найпоширенішим недоліком ведення щоденників є те, що в
них виставлено значно менше оцінок (особливо низьких балів),
ніж насправді отримав учень. Класні керівники не завжди
фіксують у щоденниках пропущені учнями за тиждень
уроки та спізнення.
Особлива
вимога до перевірки щоденників — гласність.
З результатами перевірки бажано ознайомлювати учнів на учнівських
лінійках, батьків — на батьківських зборах, організовувати виставки кращих та гірших учнівських щоденників
Здійснення систематичного контролю за веденням
учнівських щоденників сприяє регулярному виставленню оцінок, отриманих учнями.
Контроль ведення щоденників підвищує
відповідальність учнів за навчання,
вони привчаються регулярно
записувати в щоденники зміст домашніх
завдань. Перевіряючи щоденники, можна визначити обсяг домашніх завдань з кожного навчального
предмета, вивчити рівень навантаження учнів у різні дні тижня, кожного окремого дня. При цьому порівняно легко можна вивчити причини перевантаження учнів домашніми
завданнями, вжити конкретних заходів щодо
їх усунення.
Не варто забувати:
щоденник учня
—- це своєрідний журнал, де фіксують навчальні
досягнення школяра, куди заносять відомості про
поведінку, про успіхи й невдачі учня,
це засіб для спілкування школи й батьків.
Немає коментарів:
Дописати коментар