27 лютого 2017 р.

Педагогічна практика слухачів курсів керівників шкіл при Івано-Франківському ОІППО на базі Печеніжинської ЗОШ І-ІІІ ступенів




По-весняному теплого, сонячного дня Печеніжинська школа гостинно зустріла слухачів курсів керівників шкіл при Івано-Франківському ОІППО.
Вірші О.Чемерис та М.Довірака про Печеніжин, пісня « Мій Печеніжин» на слова О.Чемерис та музику М.Довірака і запальна «Гуцулка» у виконанні учнів школи надихнула гостей на плідну працю.
З історією та життям школи, досягненнями вчителів і учнів слухачів курсів ознайомив директор Кузик М.В.

Досвідом роботи з використання ІКТ в управлінській діяльності, методичною роботою школи, її структурою, власним блогом поділилася заступник директора з навчально-виховної роботи Мацьків Н.В.
Високу професійну майстерність при проведенні уроку математики у 1-А класі на тему: «Нумерація чисел від 11 до 20» продемонструвала вчителька Варчук Н.І., спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший вчитель». Не буде перебільшенням сказати, що ця вчителька – і незвична, і незвичайна. Завжди одухотворена, навіть інтригуючи загадкова. Вона – людина енергійна, дійова, надзвичайно талановита, тонко відчуває поетичне слово, нестандартно мислить. Таких називають "майстрами часу", бо саме вони задають йому новий відлік. Для неї урок з його найрізноманітнішими формами, методами, прийомами і неодмінно глибинним змістом думання, пошук істини, то – становлення людини. Що урок, то своєрідний сюрприз учням. Таким сюрпризом й був урок математики, проведений у формі казки про добру бабу Ягу.
Урок української літератури на тему: «Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що виявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті. Диптих «Чайка на крижині», «Крила» Л.Костенко», проведений Павлюк О.В., спеціалістом вищої кваліфікаційної категорії, «вчителем-методистом», нагадує захоплюючу книгу, яку читаєш на одному диханні,  сторінку за сторінкою.
Вчителька довела присутнім, що якщо література вивчається як мистецтво слова, то й урок з цього предмета має нагадувати твір мистецтва, у всякому разі наближатися до нього, намагаючись проникнути у серцевину образної системи твору, проблематики, сягнути глибин творіння майстра слова, наснажити душі своїх вихованців Добром, Теплом, Мудрістю і Красою.
Навіть тоді, коли виникла гостра полеміка і хтось з учнів відверто заявив: «Я не згоден з вами. Не вірю вам!», учителька не нав’язує власних суджень. Вона спокійно відповідає: «Не вірте. Сумнівайтесь, шукайте істину! Але відстоюйте свою думку аргументовано. Досліджуйте все, що викликає сумнів. Сумнів – це рушійна сила пізнання.»
Урок завершує такими словами:
Ну хто ж сказав, що люди крил не мають?
Адже вони, як птахи, теж літають.
Одні підносяться до неба в своїх снах,
Інші – у добрих, праведних ділах!
У вчителя математики Горюк О.М., спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії, вчителя-методиста, досвід якої занесено в обласну картотеку ППД, свій неповторний стиль викладання, свій почерк, метод, котрий випливає з її життєвого кредо:
«Хоча чужі знання можуть нас чогось навчити, мудрим стаєш лише власною мудрістю»
М.Монтень
Оксана Миколаївна провела з слухачами курсів майстер-клас «Я роблю це так…», де поділилася прийомами, які допомагають їй створювати простір інтерактивного навчання на уроці. Керівники шкіл найбільше були вражені вправами, зробленими в програмі eBeam Scrapbook,що показують динамічність інтерактивної дошки.
Вчителька завершила майсер-клас притчею.
Притча про царя.
   Одного разу цар вирішив вибрати зі своїх придворних першого помічника. Він покликав їх усіх до величезного замка. "Хто відкриє цей замок без ключа, той і буде першим помічником". Але ніхто з них навіть не доторкнувся до замка. Лише один підійшов і смикнув замок, який тут же відкрився, він не був закритий на ключ. Тоді цар сказав: "Ти будеш першим помічником, тому  що покладаєшся не тільки на те, що бачиш і чуєш, але сподіваєшся на власні сили і не боїшся зробити спробу".

Кожен учитель має право вибирати ту чи іншу методику навчання, залежно від контингенту дітей, вимог сучасної школи й особистого, притаманного тільки йому стилю навчання.
Твердження про те, що природні здібності та обдарування закладено в кожній дитині, є аксіомою сьогодення.
«Лише творчий учитель може бути джерелом успіху своїх вихованців».
В.Сухомлинський
Заслуговує уваги методичний захід «Калейдоскоп педагогічних технологій», підготовлений заступником директора з навчально-виховної роботи Мацьків Н.В.. Вчителі Білавич М.Р., Фенюк О.Д., Шалайко С.Б., Симчич О.М., Богатчук С.І. у рамках заходу запропонували фрагменти уроків відповідно німецької мови у 1-А класі, математики у 5-А класі, фізики у 7-Б класі, української літератури у 10 класі, «Я у світі» у 4-А класі, на яких продемонстрували ефективність застосування інтерактивних, ігрових, інформаційно-комунікаційних та проектних технологій навчання, які дають змогу зробити урок сучасним.
Що означає сучасний урок?  Він і зовсім новий, і не втрачає зв’язку з минулим, одним словом – актуальний урок, важливий, істотний для теперішнього часу. А ще – дієвий, що безпосередньо стосується інтересів дитини, її батьків, суспільства, держави. Якщо урок сучасний, він обов’язково закладає підвалини майбутнього, готує дитину до життя в суспільстві.