По-весняному
теплого, сонячного дня Печеніжинська школа гостинно зустріла слухачів курсів
керівників шкіл при Івано-Франківському ОІППО.
Вірші
О.Чемерис та М.Довірака про Печеніжин, пісня « Мій Печеніжин» на слова О.Чемерис
та музику М.Довірака і запальна «Гуцулка» у виконанні учнів школи надихнула
гостей на плідну працю.
З
історією та життям школи, досягненнями вчителів і учнів слухачів курсів
ознайомив директор Кузик М.В.
Досвідом
роботи з використання ІКТ в управлінській діяльності, методичною роботою школи,
її структурою, власним блогом поділилася заступник директора з
навчально-виховної роботи Мацьків Н.В.
Високу
професійну майстерність при проведенні уроку математики у 1-А класі на тему:
«Нумерація чисел від 11 до 20» продемонструвала вчителька Варчук Н.І.,
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший вчитель». Не буде
перебільшенням сказати, що ця вчителька – і незвична, і незвичайна. Завжди
одухотворена, навіть інтригуючи загадкова. Вона – людина енергійна, дійова,
надзвичайно талановита, тонко відчуває поетичне слово, нестандартно мислить. Таких
називають "майстрами часу", бо саме вони задають йому новий відлік.
Для неї урок з його найрізноманітнішими формами, методами, прийомами і
неодмінно глибинним змістом думання, пошук істини, то – становлення людини. Що
урок, то своєрідний сюрприз учням. Таким сюрпризом й був урок математики,
проведений у формі казки про добру бабу Ягу.
Урок
української літератури на тему: «Розгорнута притчева метафора
про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що виявляється
індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті. Диптих «Чайка на
крижині», «Крила» Л.Костенко», проведений Павлюк О.В., спеціалістом вищої
кваліфікаційної категорії, «вчителем-методистом», нагадує захоплюючу книгу, яку
читаєш на одному диханні, сторінку за
сторінкою.
Вчителька
довела присутнім, що якщо література вивчається як мистецтво слова, то й урок з
цього предмета має нагадувати твір мистецтва, у всякому разі наближатися до
нього, намагаючись проникнути у серцевину образної системи твору, проблематики,
сягнути глибин творіння майстра слова, наснажити душі своїх вихованців Добром,
Теплом, Мудрістю і Красою.
Навіть
тоді, коли виникла гостра полеміка і хтось з учнів відверто заявив: «Я не
згоден з вами. Не вірю вам!», учителька не нав’язує власних суджень. Вона
спокійно відповідає: «Не вірте. Сумнівайтесь, шукайте істину! Але відстоюйте
свою думку аргументовано. Досліджуйте все, що викликає сумнів. Сумнів – це
рушійна сила пізнання.»
Урок
завершує такими словами:
Ну хто ж сказав, що
люди крил не мають?
Адже вони, як птахи,
теж літають.
Одні підносяться до
неба в своїх снах,
Інші – у добрих,
праведних ділах!
У вчителя математики Горюк О.М.,
спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії, вчителя-методиста, досвід якої
занесено в обласну картотеку ППД, свій неповторний стиль викладання, свій
почерк, метод, котрий випливає з її життєвого кредо:
«Хоча чужі знання
можуть нас чогось навчити, мудрим стаєш лише власною мудрістю»
М.Монтень
Оксана
Миколаївна провела з слухачами курсів майстер-клас «Я роблю це так…», де
поділилася прийомами, які допомагають їй створювати простір інтерактивного
навчання на уроці. Керівники шкіл найбільше були вражені вправами, зробленими в
програмі eBeam Scrapbook,що показують динамічність
інтерактивної дошки.
Вчителька
завершила майсер-клас притчею.
Притча про царя.
Одного разу
цар вирішив вибрати зі своїх придворних першого помічника. Він покликав їх усіх
до величезного замка. "Хто відкриє цей замок без ключа, той і буде першим
помічником". Але ніхто з них навіть не доторкнувся до замка. Лише один
підійшов і смикнув замок, який тут же відкрився, він не був закритий на ключ.
Тоді цар сказав: "Ти будеш першим помічником, тому що покладаєшся не тільки на те, що бачиш і
чуєш, але сподіваєшся на власні сили і не боїшся зробити спробу".
Кожен
учитель має право вибирати ту чи іншу методику навчання, залежно від
контингенту дітей, вимог сучасної школи й особистого, притаманного тільки йому
стилю навчання.
Твердження
про те, що природні здібності та обдарування закладено в кожній дитині, є
аксіомою сьогодення.
«Лише творчий
учитель може бути джерелом успіху своїх вихованців».
Заслуговує
уваги методичний захід «Калейдоскоп педагогічних технологій», підготовлений
заступником директора з навчально-виховної роботи Мацьків Н.В.. Вчителі Білавич
М.Р., Фенюк О.Д., Шалайко С.Б., Симчич О.М., Богатчук С.І. у рамках заходу
запропонували фрагменти уроків відповідно німецької мови у 1-А класі, математики
у 5-А класі, фізики у 7-Б класі, української літератури у 10 класі, «Я у світі»
у 4-А класі, на яких продемонстрували ефективність застосування інтерактивних,
ігрових, інформаційно-комунікаційних та проектних технологій навчання, які
дають змогу зробити урок сучасним.
Що означає сучасний
урок? Він і зовсім новий, і не втрачає зв’язку з
минулим, одним словом – актуальний урок, важливий, істотний для теперішнього
часу. А ще – дієвий, що безпосередньо стосується інтересів дитини, її батьків,
суспільства, держави. Якщо урок сучасний, він обов’язково закладає підвалини
майбутнього, готує дитину до життя в суспільстві.
